Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Summerar torsdagen

Av Hanna A - 12 mars 2009 20:40


Nu har lugnet lagt sig i både mig och huset.


Jag gjorde misstaget att låta lilltjejen ta med två tjejkompisar hem.

Och som vanligt blir det lite liv när de blir hämtade. De springer iväg när deras föräldrar kommer och vägrar lämna huset och jag blir tokig på att lägga en massa av min tid på att springa efter och försöka få ut dem. Och så ska jag helst uppföra mig och prata snällt med dem - när jag i själva verket bara känner för att vråla allt vad jag orkar: Ger er iväg!

Egna barn, andras ungar. Så jag har sagt det till mina barn att vi avvaktar med att ta hem kompisar just på torsdagar. Tills jag är van vid att vara gräsänka.


Kom naturligtvis på lite för sent att barnen hade läxa. Ena läxan bestod av att de skulle göra ett eget pussel. Kreativt och kul! Mindre kul är att någon hemma ska lägga pusslet. Denna någon blir ju jag. Otur för mig att det var tvillingarna som hade denna läxa. Två pussel att lägga alltså. Och sonen var såklart klurig nog att klippa ytte-pyttebitar!  Så jag har att göra fram till midnatt eller så!


Annars, förutom läx-missen och jaga kompisar så har det gått riktigt bra! Känns helt okej. Antingen är barnen större och duktigare nu än förra omgången jag var ensam eller så är jag bättre denna gången. Kanske en kombination.

Ska kanske inte ropa hej ännu heller! *ropar inte hej* Kanske jag skulle ta och skriva lite på min artikel? Sminka av mig och sen skriva lite?


Amenjustdetja *kom på* jag har två pussel att lägga också *stön*  

 
 
Sofia

Sofia

12 mars 2009 21:01

Ojoj du har då att göra!
Hur gamla är tvillingarna?

Tack för smak rådet.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 mars 2009 21:05

Lycka till med att bygga pussel då ;-)
Mina barn har också kompisar som alltid ska springa och gömma sig när de ska hem så att man måste jaga dem......jobbiga ungar!

http://anna78.bloggagratis.se

 
molle

molle

12 mars 2009 21:43

hur går det m puzzlen

http://www.pillans.se

 
*tuffa*MissC

*tuffa*MissC

12 mars 2009 21:50

Men det är väl inte ditt "jobb" att springa å jaga.. När föräldern kommer andra eller en själv, då barnen inte kommer anser jag att det är upp till föräldrarna att jaga barnen.
Basta! *min åsikt*
Kram

http://missc.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

12 mars 2009 22:23

Jag har också kvar min klänning! Tanken var att jag skulle ha den när vi firade bröllopsdag varje år. Det var ju så kul att gifta sig och ha bröllopsklänning så man vill ju liksom göra det lite igen. Men det har inte riktigt blivit så. Vi kommer inte ens ihåg våran bröllopsdag. Jag tror att vi har firat den typ fyra av...sexton gånger. Oj, det var...slarvigt. Eller...synd liksom. Ja, ja det är väl som med Herman; man kan inte lyckas med allt.
Man får vara glad för varandra i stället!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

12 mars 2009 22:57

Håller med MissC litegrann faktiskt.. Jag skulle aldrig kunna låta någon anna jaga min unge! Haha..! Jag brukar ju till och med jaga min stora hos andra...*skrattar* Kanske är du mer utvilad nu än förra gången?

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

13 mars 2009 07:48

Haha! Går dom inte hem när dom blir hämtade??? Vilka underliga barn... Fniss.

Pussel? Jag är ju jättepysslig, älskar smått och pryttligt! Så nästa gång kan du ju ringa mig, så fixar jag pusslen åt dig. Du kan ju ta ett glas rött så länge! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards