Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Något gick lite snett

Av Hanna A - 23 mars 2009 20:23


Jag har funderat ett tag på hur jag skulle skriva det här inlägget. Jag har bråkat med mig själv. Å ena sidan vill jag bara kräkas en massa fula ord över hur misslyckad middagen blev *sååå jävla arg* (jag misslyckades såklart med att göra den färdiga köttfärssåsen godare, såklart - det är mig vi pratar om! Varför skulle jag inte misslyckas?!!) Å andra sidan vill jag bara rycka på axlarna och tänka, shit happens! Jag testar med en ny burk en annan gång och då lägger jag ner lite själ i att göra den god! 


Å ena sidan tänker att nu är Shit happens-kontot fullt - nu räcker det! Enough!

Å andra sidan tänker att det är inte hela världen - barnen klagade inte utan åt med god aptit!


Nu stinker hela huset av misslyckad köttfärssås. Och jag är sur. Nu orkar jag fan inte vara glad och positiv längre. Måttet är rågat. Bägaren är på vippen (vippen? jag hittar inte ens rätt ord) att rinna över. Vippen - vad heter det ordet jag tänker på... på gränsen! Ha!  *tss*


Jag slår vad om att när barnen väl ligger och har somnat då kommer maken hem och ska berätta om alla sjuttioelva möten han varit på idag. Tjatatjatatjatatjata.


Choklad...!


 
 
mockapocka

mockapocka

23 mars 2009 20:47

Jag tycker du har synnerligen god förmåga att sätta ord på allting! Jag förstår PRECIS hur du känner dig. Är kontot fullt så är det. Och öån är inte bra. Lika bra att face the reality. Det är skit just nu. Oj, nu kom jag visst in på mig själv här lite. Fölåt. hur som helst ibland får det bara lov att vara skit. Om inte annat för att man ska känna skillnad när det verkligen är bra.
Och barnen blev ju mätta.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
liten på jorden,men STOR i orden

liten på jorden,men STOR i orden

23 mars 2009 21:15

Asch då..vad gör det när Hjon kommer på häktet..(oxå ett jäkla uttryck!)

Ungarna blev som sagt mätta & belåtna.

Kramkalas

http://www.metrobloggen.se/jesmol

 
Ingen bild

Catrin

23 mars 2009 21:15

Oj då, vilken kväll..... Vem har inte misslyckats i köket, och vad är det vi lär våra barn, jo att man måste misslyckas för att lära sig lyckas, så köp en burk till;-)

Kram och nu längtar jag efter Sverige och goda räkor!!!!!!!!!

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

23 mars 2009 21:16

*kram å klädnypa för näsan räcker*

http://mofs.bloggagratis.se

 
molle

molle

23 mars 2009 21:17

jag hade nog älskat den

http://www.pillans.se

 
AnnelieH

AnnelieH

23 mars 2009 21:27

Vi verkar vara lika bevandrade i kökets mysterier du och jag..men kan man misslyckas med färdig köttfärssås? seså, kompis..ungarna är mätta och belåtna..hahaha. jag är säker på att det i alla falla var bättre än Billys som mina ungar får leva på ibland..kram!

http://anneliehb.blogspot.com

 
MissC

MissC

23 mars 2009 21:30

Men om barnen åt med god aptit kan det ju inte vart så illa!!!????
:)
Kram

http://misscsus.blogspot.com

 
M.

M.

23 mars 2009 21:31

Jag vet att du inte försöker vara rolig nu, men... Förlåt, men jag skrattade ändå. Inte åt ditt elände. Utan av IGENKÄNNING.

En dag bara själv med hämtmat (eller helfabrikatslasagne eller piroger) och återhämtning, kanske skulle vara på sin plats? En dag då du inte kan misslyckas. Inga inlämningsuppgifter, inga ärenden, inga viktiga samtal, ingen bilkörning, ingen tvätt... Inkentinken! Bara gå omkring långsamt i huset och mentalträna hur bra du är.

Bara du. Och OM du skulle snubbla omkring vet ingen annan om det...

http://maskot.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

23 mars 2009 21:35

Det sista ordet var lösningen på allt - CHOKLAD!
Absolut!
Finns inget bättre! :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M.

23 mars 2009 21:43

NEJNEJNEJ!

Nej, jag menar bara helfabrikat EN dag! Bara för att garantera att inte misslyckas just DEN dan!

Va??? Miffo?

Så ville jag absolut inte få dig att känna! Ojoj, vad har jag gjort???

Dubbelkram, f'låt!

 
M.

M.

23 mars 2009 21:51

Hahaha! Ja, nu får du verkligen ursäkta mig... Men hur i hela världen skulle DU kunna kuva nån? Du är för positiv, helt enkelt. Om du nu är sån som jag tycker du verkar va.

http://maskot.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 mars 2009 22:04

Tack!
Kursen är superrolig ; ) Tyvärr är det bara en gång kvar!

Sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

24 mars 2009 19:22

Förstår inte riktigt vari misslyckandet låg...ungarna åt ju med god aptit!
Däremot vet jag vad skitdagar är. Är expert på området. Choklad kan hjälpa något.

http://thenilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards