Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Nu är det jobbigt igen

Av Hanna A - 29 mars 2009 18:34


Den här tentaångesten eller vad man ska kalla det tar kol på mig snart! I morgon senast klockan 12 ska uppgift 2 vara inlämnad och jag skriver och skriver och skriver men blir inte nöjd och nu vill jag inte lägga mer tid på den. Det är inte roligt längre. 


Jag har skällt onödigt mycket på barnen också. De kan ju inte hjälpa att jag börjar i sista stund. *stön och massor av fula ord*


Men, jag har ju gjort ett medvetet val; att inte lägga ner en massa krut på denna uppgift. Och nu ångrar jag mig. Jag borde lagt ner lika mycket energi och tid som på första uppgiften, som jag kände mig mycket mer nöjd med. Även om ångesten var jobbig inför förra inlämningstillfället också.


Okej.... ett litet ryck till. Sen ska jag ägna mig åt barnen en stund. Det är bara tjejerna hemma, sonen är iväg på cup. Liksom maken. Jag har haft en skön eftermiddag, bortsett från ångesten då.



 
 
nilla

nilla

29 mars 2009 18:58

Känner att jag nog inte vill gå skrivarkurs...
Din text kommer säkert bli bra. Sen är det väl meningen att du ska lära dig av den kritik du får av läraren, eller?

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

29 mars 2009 18:59

Jag tror att de flesta föräldrar regerar på det sättet när vi är stressade och man får ju så dåligt samvete över att man skällt på dem.
Det är ändå lättare nu när barnen är lite större och man kan be om ursäkt och förklara varför man blev arg.
Lycka till med uppgiften! (det kommer att gå bra för du är ju duktig på att skriva)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

29 mars 2009 19:04

Sonen och maken kanske har varit på samma cup som jag i dag? Då kanske de har fastnat i en rostig traktor, eller blivit fastnaglade av den ljuvliga utsikten av fallna fabrikshus. Va? Fattar du inget? Då får du läsa mitt senaste inlägg...på tal om cup asså!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

29 mars 2009 19:10

Ja, tanken är ju att jag ska lära mig en massa! Inte redan kunna det.

Men se jag lider av en liten släng av perfektionism... och då vill jag gärna vara bra på det jag ska lära mig. Hm. : /

Tack för ert stöd!!!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

29 mars 2009 19:29

Vet precis hur du känner dig? Har gått och gnagt på en uppgift i flera veckor och jag är fruktansvärt ambivalent, tänk om det inte är tillräckligt bra!
Förresten Pringles-älskaren, om du har några burkar hemma så spara gärna de tomma till mig.

 
Ingen bild

Catrin

29 mars 2009 19:33

Det kommer att gå bra!!! Du är ju sååå duktig på att skriva så jag är inte det minsta orolig (jo, för mitt eget arbete som jag inte ens börjat på.......)

Kram

 
Ingen bild

stort och smått

29 mars 2009 19:35

LOTTA; synd att jag inte visste, jag slängde ett tomt rör igår...

Men det kan hända att det dyker upp något nytt! : )

CATRIN; Tack! Men detta är en insändare - hur f*n skriver man en sådan?! *gaaaah*

 
Vicki

Vicki

29 mars 2009 20:32

Vad är det i för ämne du håller på och skriver i?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
mockapocka

mockapocka

29 mars 2009 20:42

Vi sitter i samma båt...
Jag sköt upp gymnasieplaneringen till nu. Varför NU så här sent. Va dumt! Det var så fint väder förut och sen skulle jag på gympan och sen skulle jag duscha. Nu ska jag planera men vad gör jag? Bloggar! Åhhh, skärpning!
Planera människa, sköt ditt jobb!!! *skäller på mig själv*

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stort och smått

29 mars 2009 21:07

Vicky,
jag läser en distanskurs som heter Journalistiskt skrivande. Kul men också lite svårt!

Mockapocka;
skönt att höra att det inte bara är jag!!!

 
Lastbilstanten

Lastbilstanten

29 mars 2009 21:19

Tips från coachen: Se varje inlämningsuppgift som den svåraste du någonsin fått. Då börjar du med den i god tid. Skulle den sen visa sig vara riktigt enkel så blir du ju färdig fort, och den lediga tid du får DÄREFTER är helt utan ångest! Bra va?!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards