Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

En kopp räckte inte

Av Hanna A - 30 mars 2009 08:38


Måste göra mig en ny kanna kaffe, ett med fler bönor i denna gång (det var inte jag som bryggde första kannan). Det går ju inte att dricka fiskaffe en måndag morgon. Helst inte när man gått upp en timme tidigare än vanligt, hoppar på bussen en timme tidigare och kommer till jobbet en timme tidigare.

Jag kommer dock inte vara ledsen när jag hem går från jobbet en timme tidigare i eftermiddag!


Klockan är egentligen bara tjugo i sju. Det känns i min kropp...


*ilar mot kaffebryggaren*

 
 
liten på jorden,men STOR i orden

liten på jorden,men STOR i orden

30 mars 2009 08:56

Godmorgon!

Ja,det känns i hela kroppen att man har blivit bestulen på en hel timme till förmån för sommartiden.

Och ja..fiskaffe suger...ska det vara,så ska det va på riktigt..=)speciellt en måndag.

MEN..solen skiner litegrann idag..inte helt fel..kan kanske bli en bra dag idag!

Kram

http://www.metrobloggen.se/jesmol

 
agge

agge

30 mars 2009 09:04

Nu är det ljust längre på kvällen ...så skönt. Detta gör att man känner sig lite piggare faktiskt...livet känns liksom lättare

http://agges.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

30 mars 2009 09:20

Låter joooobigt! ;) Men skulle du åka till typ Thailand med den tidsskillnaden skulle du troligen avlida ;) *skratt*
Jag har redan acklimatiserat mig.. ;)

Ha en skööön dag med mycket kaffe :D

http://misscsus.blogspot.com

 
Anna

Anna

30 mars 2009 09:22

Undrar just hur lång tid det ska ta den här gången, innan man slutar tänka i banorna, att klockan egentligen är "en timma tidigare"... =)

http://annabella.bloggagratis.se

 
M.

M.

30 mars 2009 09:35

Jag vill ge dig en award. Du har hos mig.

Hoppas du piggnat till nu!

http://maskot.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

30 mars 2009 09:42

godmorgon Agneta... ja fy FAN för dessa vinter och sommar tider.. spec sommar tiden jag blir inte människa på en vecka... lider med dig som ska upp på jobbet! styrke kramar nu ska jag bälja i mig mera gott starkt kaffe!
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
pappa B

pappa B

30 mars 2009 09:50

Hu keda mig! Fiskaffa kan man ALDRIG dricka oavsett tiden på dygnet. Tänk dig när jag återvänder till min lilla by Porjus och de gamla tanterna vill bjuda på en kopp. Ljustgrått, svagt kok-kaffe. Kokat för sjunde gången på samma sump. Fan man får kamma ner pannluggen med stålborste efter en sån kopp. MAn måste ju dricka skiten för att vara artig dessutom.

Kul att du är uppe och på benen den här vackra måndagen i slutskedet av mars.
pappa B

http://www.ojohan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

30 mars 2009 10:33

Kan inte låta bli att fundera...Om jag hade druckit kaffe (har aldrig lärt mig göra det), Skulle jag vara piggare då än vad jag är nu (utan kaffe) när jag går upp på mornarna. Alla skriver att dom blir piggare av kaffet på morgonen..
Ha en bra dag!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards