Alla inlägg den 2 november 2008

Av Hanna A - 2 november 2008 22:26

Vill inte att det ska bli måndag morgon. Jag har så mycket att göra på jobbet. Bla få ordning på någonting med FTP. Jättekul eftersom jag är helt blåst när det gäller datorer och såna grejer.


Men, idag har jag skaffat e-legitimation! Wow liksom! Modernt!

Med makens hjälp såklart. Hade aldrig fixat det själv! "hur menar de nu? Vad ska jag göra nu? Hjälp nu behövs ett säkerhetsprogram eller nåt" Bimbo skrivet i pannan på mig. Med stora röda bokstäver. Eller i blinkande neon kanske.

Och det enbart för att fastighetsdeklarationen skulle vara inne i morgon. Dum dag att ha in den på.


Och den kommer såklart i mitt namn och det är jag som måste fylla i den. Lika dumt som att vissa försäkringspapper kommer i mitt namn. VARFÖR? Jag är inte vuxen nog att befatta mig med försäkringar. Jag öppnar inte sån post. Liksom mina ... pensionsbesked. *spottar föraktfullt*


Fan, kom på nu att jag inte betalat räkningarna!

Men jag måste ju ha något att göra i morgon också! Nu när jag inte har någon tvätt att vika!

Nej, jag tar tillbaka det där och ändrar det till: Nu när jag inte har så mycket tvätt att vika. 

Fast jag ska laga mat (någon frivillig som kan tänka sig att komma hem till mig och laga något? Fast du måste nog handla lite först...) och kanske baka bröd.

Oj vad mycket tid jag verkar tro att jag ska få i morgon! Och ork. Och lust.


Bah!


Nu sova! 

Av Hanna A - 2 november 2008 19:22



Kul. Nu ska jag hämta mina tre tvätthögar och placera dem bredvid mig i soffan och vika dem samtidigt som jag tittar på tv.L, du glömde spana in min tvättstuga idag - där är det INTE städat!  : )  

Av Hanna A - 2 november 2008 16:07


Det var en skön promenad i härligt väder!Just nu har vi en hel drös med barn hemma och de väsnas! Jag är ganska ljudkänslig just nu och vill bara att de ska äta färdigt och försvinna upp! Och helst sitta tysta som möss! Det blev ingen mat över till maken och mig så stackars oss får beställa pizza!  

Av Hanna A - 2 november 2008 11:59


Maken ligger i ena soffan och läser och jag sitter här och knappar! Rätt skönt! Vika tvätt kan jag göra sen. Eller i morgon.


Just nu njuter vi bara av att ha det skönt, och att vädret är strålande! Vi ska snart gå ut en promenad, måste bara uppbåda tillräckligt mycket ork till att resa mig ur soffan! 


Skulle kanske leta fram lite saker att hänga upp på väggarna!? Våra väggar är märkligt nakna och tomma... Vad hade vi på väggarna när vi bodde i radhuset tro? Hm.... *funderar* 




Av Hanna A - 2 november 2008 09:00

Vilket underbart väder! Och det är så vackert med frosten som ligger överallt! 

Jag har sovit som en stock i natt, men drömt mycket. Mycket och snabbt.


Inga planer för idag, känner mig lite förkyld så springa blir det inte...

Vi skulle behöva åka och köpa ett soffbord, och ett skåp till vår mörka vägg. Men jag tror inte att jag vill åka iväg någonstans idag. Vill bara vara hemma och mysa. Tråkig som jag är.


Gardiner blir det inte heller till att titta på idag, även om jag är sugen på nya "riktiga" gardiner - är trött på dessa vepor. Nu när vintern snart kommer är det skönt att ha några som är lite mer ombonande.


Men som sagt, det blir nog inget sådant idag. Men väl en promenad förhoppningsvis. Kanske i sällskap med maken idag, han valde att stanna hemma igår när jag gick ut, för att dammsuga! Tönt.

Iof skönt att få dammsugit golven, det behövdes efter två småkillars besök! 


Nä, nu måste jag få i mig lite frukost tror jag. Och barnen också, de är rätt griniga hör jag. Först ska jag hälla i mig en morgonsup Aloe Vera. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards