Alla inlägg den 30 november 2008

Av Hanna A - 30 november 2008 22:02

Snart är det måndag morgon, igen. Lite jobbigt just nu, men jag hoppas att det blir en bra vecka och att det snart är fredag igen.


Jag funderar på att sitta upp och sova och låta sminket sitta kvar så jag är snygg även i morgon! Jag har ju blivit sminkad idag! Hon testade lite nya färger och tog lite mer än vad jag är van vid! Men när jag vant mig vid min spegelbild så var jag riktigt nöjd! En annan gång ska hon få ännu mer fria händer och verkligen spexa till det ordentligt!

Av Hanna A - 30 november 2008 20:35

Jag har fått en utmärkelse av Yvonne! Jättetack!!! Jag blev jätteglad!



Den här gången (ja jag har fått utmärkelsen förut! Jättekul!) tänker jag inte nominera någon.

Dels för att jag tror att de flesta har fått den redan, och dels för att jag nu har så många favoritbloggar att jag inte kan välja ut bara sju stycken.

Lite tråkigt av mig, jag vet, men jag tycker att alla i min länklista är värd utmärkelsen!

Ta den om ni vill! Ni är alla värda den!

Kram på er alla!

Av Hanna A - 30 november 2008 12:45

Screw the tvätt! Jag ska bli sminkad av min "svägerska" igen! Hon blev jätteglad över att få någon att träna på och jag är glad över att få bli ompysslad en stund *me like* 


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen leta fram något ätbart...


(Har fortfarande inte kommit mig för att leta efter ljusstaken. Äh, screw den också - jag ska bli snygg!) 

Av Hanna A - 30 november 2008 12:05

Barnen blev hämtade för en stund sen av min pappa. Och gud i himelen vad skönt det var när de äntligen gick ut genom dörren! Det blev så tyst!


Nu sitter jag här med en kopp kaffe och väntar på att maken ska åka till Mio. Jag vill att han ska ge sig iväg och förhoppningsvis komma hem med tre barpallar.


Medan han är borta ska jag ta en dusch. Eller om jag skulle ta mig ett bad? Vad skönt... Nej visst ja, jag har ännu inte köpt något gott att ha i badet. Och jag vill fortfarande inte använda barnens badskum med doft av artificiell persika.


ÅH NEJ! Jag kom precis på vad jag lovade i ett svagt ögonblick - att vika tvätt! Nej nej nej! *ångrar mig sååå*


Bort med alla tankar på bad, fram med tankar på snabbdusch. Hur roa sig i tvättstugan? Radio? Eller mobilen, handsfree och ringa någon?


Och inte har jag letat efter ljusstaken heller.

Suck.


Vill bara slappa ju!... 

Av Hanna A - 30 november 2008 10:29

Jag har en tvättstuga som är full med ren tvätt. Den måste jag ta hand om idag. Dessutom måste jag duscha innan jag tar ett steg utanför det här huset...

Maken får åka själv, vilket han tycker är rätt skönt tror jag!

Själv ska jag njuta en kopp kaffe eller två innan jag tar itu med tvätten.


Nu blir det nybakade scones! Det är så gott! Med smör och lite flingsalt på! Eller marmelad och ost! *mums* 

Av Hanna A - 30 november 2008 09:02

Så vaknar man upp den första advent och färgskalan går i brunt, grönt och grått. Jag vill ha frost och snö! Jag vill att hela världen ska vara vit, vit, vit utanför mina fönster!


Idag ska jag leta reda på adventsljusstaken, den som de fyra ljusen ska stå i. Det är ju liksom det hela denna dagen handlar om - att tända första ljuset! Och såklart dricka glögg och äta pepparkakor och mysa av lite pynt hemma!


Denna stjärna ska idag upp i vårt runda fönster. Men först måste en sladd inhandlas. De tog slut igår när vi hängde upp stjärnor i barnens rum och allrummet.


Frågan är nu, var gjorde jag av resten av jullådorna?! Trodde jag på allvar i våras att jag skulle komma ihåg det nu, sju månader senare?

Vad tror jag om mig själv?!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards