Alla inlägg den 3 november 2008

Av Hanna A - 3 november 2008 21:21

Inte nog med att han kom hem för tidigt för en gång skull. Han hade dessutom betalat medlemsavgiften till scouterna igår. "den betalade jag igår..." (läses med löjlig röst)


Men vad bra. Nu har jag betalat den också. 400:- åt helvete.

Inte hela världen, men det stör mig, jag hade kunnat få en svart polo för de pengarna, eller två flaskor riktigt gott vin.


I stället ska jag komma ihåg att ringa och kolla om jag får tillbaka pengarna. Gissa om jag kommer tvinga maken att göra det?!


Och apropå ringa - jag måste MÅSTE komma ihåg att ringa tandläkaren och ändra tiden - igen! Jag har ju kurs precis den dagen... Eller så överlåter jag det till maken att gå. Jag måste inte ha koll på allt. (Hahaha, 'koll på allt' ?? Dagens skämt.)


Nä, nu är det sängen som gäller.

Först kvällsmat och sen sängen.... 

Av Hanna A - 3 november 2008 20:34


Jag vill bli barn igen. Eller ungdom. Någon som inte måste ha en massa ansvar, i alla fall inte för andra människor.


Nyss kom äldsta dottern hem från scouterna och meddelar att lägret är till helgen. Till helgen?! Jag trodde det var minst två veckor kvar till lägret!  


Och på en lapp hon fick idag, med packlista, står inget lägerdatum! Men väl att "medlemsavgiften ska vara betald innan lägret, annars gäller inte försäkringen" jäklar ja, jag har helt glömt att betala medlemsavgiften, och var finns DET pappret?  


Jag letar (motvilligt) igenom högen med papper för att hitta ett papper om lägret där det kan stå NÄR lägret är. Hittar det såklart inte. Men jag hittar, tack och lov, pappret med medlemsavgiften som ska betalas. Så det ska jag göra nu.

Tillsammans med min räkning till A-kassan. 


Allvarligt nu, finns det ingen som kan tänka sig att bli min butler? Alltiallo. Chaufför, kock alt. hushållerska, barnflicka (pojke går lika bra).

En person som tar hand om mig och mina tråkiga måsten. Jag är ganska lätt att tillfredsställa. Ehum, det där låter nog bättre på engelska - I´m easy to please.


Helst om jag ska få med min man på att skaffa mig en butler. Hm.


Räkningar var det ja.

 Och så var det när det där jäkla lägret är.  


Hör ni hur jag suckar och stönar? 

Av Hanna A - 3 november 2008 17:37


Jag var ju kvar en timme på jobbet för genomgång, och barnen skulle då gå hem till min syster efter fritids. 

När vår genomgång var slut fick jag sms av syrran som undrade om vi ville komma på middag! OM vi vill!!! Lycka är att slippa laga mat! 


När jag satt på bussen i centrum kom det på en kille med en påse från Sibylla! Så jäkla taskigt att sprida matos på bussen - NÄR JAG ÄR VRÅLHUNGRIG!!!  


Nu, rusa in till syrran! *ilar* 

Av Hanna A - 3 november 2008 12:40


Jag var tvungen att värma och äta min mat lite tidigare än vanligt idag, höll på att hungra ihjäl!

Och nu har jag ätit men är fortfarande lite hungrig... en på tok för liten paj. Akta er för Felix pajer, om ni inte råkar ha en rejäl sallad till! Jag hade några tomater och det räckte inte.


Får nog ta mig en macka, den jag skulle ha till eftermiddagskaffet.

Blir en jobbig dag idag.


Och vad, vad, ska jag laga till middag idag???

Av Hanna A - 3 november 2008 10:57


Det är något jobbigt och tråkigt över måndagar. Något tröttande och smått deprimerande.

Något hemlängtande...


Och idag ska jag jobba över en timme för att få lite genomgång inför nästa tenta... Jobbigt, tråkigt men tyvärr nyttigt och viktigt.


Om sex timmar är jag på väg hem. Alltid något att glädjas över. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards