Alla inlägg den 17 november 2008

Av Hanna A - 17 november 2008 22:35

Jag kan ju erkänna att det gick lite trögt... Företagsrekonstruktion och Konkurs.  

* f u l a   o r d *


Konkurs har jag inte orkat läsa om alls.


Företagsrekonstruktion skummade jag igenom.


Och så har jag tömt handväskan. *suckar över mig själv*

Jäkla tur att jag inte hade fin-väskan! Men då hade jag väl inte lagt en termos i. Hoppas jag. Men man vet aldrig.


Ni som är 40+ - när blir man vuxen? Som i att tänka sig för innan man öppnar munnen, inte göra en massa klantiga saker, betala räkningar i tid, gilla att åka och handla, gilla att laga mat, komma ihåg grönsaker till varje måltid, fixa barnens läxor och andra skolpapper...


Av Hanna A - 17 november 2008 22:27

Ta en smått förvirrad, trött tjej med på tok för många saker på gång samtidigt och med lite lagom tidspress, ge henne en termos med en skvätt kaffe i... och stäng för guds skull inte termosen helt!

Lite kaffe ska sakta rinna ut i handväskan... smyga sin in i nästa fack och blöta ner sminkväskan som befinner sig där...


Efter ett tag när hon öppnar väskan för att ta fram sitt busskort, sprider sig en doft av sedan länge svalnat kaffe genom bussen...

Dessutom känner hon att botten på handväskan är fuktig. På utsidan!


FAAAAN - inte nu igen!!!


Att hon inte lär sig?! Hur svårt kan det vara för vissa människor? *hrmf* 


Av Hanna A - 17 november 2008 20:34

Nej, jag har inte pluggat klart. Tyvärr. (Åh vad skönt om det hade varit så väl!)

Men barnen ligger i sina sängar, köket är någorlunda städat, diskmaskinen går, tvättmaskinen också. Och jag är grymt sugen på att byta gardiner! Att plocka fram mina röda gardiner, som inte är julröda men som jag kallar för mina julgardiner. Eller vintergardiner. Och just nu är jag helt säker på att de skulle göra sig jättebra i köket! Åh vad jag vill hänga upp dem.


Jag blev så inspirerad efter att ha kikat hos Susanne och Persilja för de hade bägge två röda gardiner hos sig nu.....


Men, det är inte enbart pga deras bloggar som jag är sugen. Gissa vad det beror på? Just det, jag vill inte plugga.


Och på tal om sugen. Jag är så godissugen. Så himla godissugen att inte ens finchoklad hjälper. Illa.

Och nej, frukt är inte godis. 

Av Hanna A - 17 november 2008 20:08

Jag skulle behöva plugga, men jag tror faktiskt inte att jag orkar det. Det känns som en ångvält har farit fram i min hjärna. Och jag bara vet att det kommer inte att hjälpa ett dugg att läsa ikväll.

Ångesten kommer vara grym i morgon bitti. Och sen, när tentan väl är över är det två veckors plågsam väntan på tentaresultaten.

 J o b b i g t ...


Det blir nog en omtenta tror jag. Är jag rätt säker på, som det känns just nu.


Usch och fy.


Nu kom stortjejen hem och nu ska hon göras i ordning. Sen blir det plugga en liten stund. *bävar* 

Av Hanna A - 17 november 2008 17:55

Hm. Kikade just på förstasidan (igen) och nu fanns helt plötsligt en mailadress till bloggagratis! 

Kan hända att den fanns där redan i går kväll när jag kikade, men jag såg den inte då... Hm.... Så då har den nog kommit dit precis nu! *nickar övertygande* 


Av Hanna A - 17 november 2008 17:48

Jag kan inte lägga in länkar längre? Varför???? Jag har tappat bort ett par länkar och vill lägga in dem på nytt, men det går inte!!!???


Någon annan som har problem? Går det att nå bloggagratis på något sätt?


Kan det ha att göra med att jag har Mac? Har testat både med Safari och Firefox.


Men det har ju funkat tidigare så jag fattar inte! Och det retar mig jättemycket!!!


Och nu måste jag fixa mat också...

Av Hanna A - 17 november 2008 17:33

Vaknade i morse med värsta tentaångesten. Jag klarar inte det här med tentor, det är ju jättejobbigt!

Men jag tror att det gick bra, eller åtminstone rätt så bra. Några frågor vet jag att jag missade på, men de flesta gick nog bra. Och bara för att jag känner så kommer jag säkert att ha missuppfattat en hel del. Gaaah!


Men.... Nu på eftermiddagen har vi haft en mardrömsföreläsning. Om företagsrekonstruktion. Och konkurs.

S å    f a n t a s t i s k t    t r å k i g t  . . . 


Han som höll i föreläsningen var jätteduktig och kunnig, men tyvärr inte så bra på att förmedla kunskaperna till oss andra. För det första så satt han ner hela tiden, med händerna blickstilla i knät, så sövande. Och så pratade han ganska fort. Och tog upp saker som "det här har inte med saken att göra egentligen" - men ta inte upp det då!!!! Det blir ju bara rörigt!

Det var svårt att hänga med! Efter kaffepausen drog han igenom det igen, men inte heller denna gång fastnade särskilt mycket information tyvärr. Och detta ska vi ha tenta på i morgon bitti! Vill inte vill inte vill inte!


Just nu är jag så trött att jag inte ens orkar ha ångest inför tentan. Men jag vet ju att den kommer gå käpprätt åt det brinnande hålet...


Snart ska jag fixa middag till barnen och mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards