Alla inlägg den 4 november 2008

Av Hanna A - 4 november 2008 22:12

Snälla Liverpool, gör ett mål eller två! Min man är så jobbig när de spelar dåligt. Helt plötsligt skriker han till och jag hoppar högt! Han skrämmer slag på mig. Fan. Och sitta och skrika hur spelarna ska bete sig!? Allvarligt? 

Och han tränar småkillar i fotboll...? Hoppas han är mer tolerant mot dem än de som spelar på tv:n.


Nu skriker sängen efter mig! *jag kommer NU*


God natt & sov gott! 

Av Hanna A - 4 november 2008 21:13

Fick liten sovmorgon i morse eftersom barnen äter frukost hemma på tisdagar. 


Maken var ledig idag och fixade iväg barnen till skolan, medan jag åt frukost, sminkade mig och kom iväg till bussen.


Jobbade en stund och sen var det dags att åka till begravningen. Och döm om min förvåning när maken helt plötsligt frågar mig om jag vet var Västra Kyrkogården ligger.... Han hade ingen aning om vart vi skulle! Så vi har varit på rundresa i en massa spännande stadsdelar idag! Och kört omkring som en biltjuv. Hjälp.

Vad är det med karlar och fråga efter vägen?

Jag hade stannat bilen och frågat första bästa pensionär! Men inte min man inte.

Till slut kom vi fram.


Det var en jättefin begravning och såklart jättesorglig. Jag trodde inte att jag skulle börja gråta, för jag har ingen relation så till hans farmor, vi har inte träffats särskilt mycket. Men att se alla andra som var ledsna och som grät, och de vackra sångerna och psalmerna. Bla Härlig är jorden *klump i halsen*

Och när det var dags att gå fram för att ta avsked då kunde jag inte hålla mig längre, tårarna bara rann... speciellt när en liten flicka la en teckning på kistan *blinkar bort tårarna* sååå fint och sååå sorgligt.


Jag hade som tur var en bunt papper i handväskan! Jag anade väl att det skulle fällas tårar, så blödig som jag är. Kan storgråta på en skolavslutning! Och så tror jag att jag kan klara mig på en begravning?


Men lunchen efteråt var trevlig. Förutom att jag tappade ett armband. Min systers armband dessutom. Faaan. Nu gråter jag nästan igen.  


Kvällen på jobbet var lugn, som tur var. Min hjärna har inte riktigt varit vän med mig idag så jag är tacksam över lugnet...


Jag gick en halvtimme tidigare och hade sällskap med min trevliga frisör på bussen hem, tillika fd granne. Trevligt.


I morgon har jag tänkt gå på gymmet efter jobbet och skaffa mig lite snygga muskler! 


Oj, arg man bredvid mig. Liverpool ligger under i Champions League. Bäst jag går och lägger mig.

Gillar inte när han sitter och leker fotbollsexpert...


Av Hanna A - 4 november 2008 19:15

.... är det hemgång.

Jag jobbar kväll...

Det är lugnt och skönt som tur är. Väääldigt lugnt....

Och jag ska smita lite tidigare! Om exakt tolv minuter ska jag gå! skööönt.

Av Hanna A - 4 november 2008 08:52

Maken är hemma. Ledig hela dagen... Så jag åker nog och jobbar tror jag *skratt*

Nädå, det är väl trevligt med sällskap ibland, men skönast är ändå när jag är helt ensam hemma. Nu ska jag njuta en kopp kaffe samtidigt som jag puttar på mig ett ansikte!

  

Av Hanna A - 4 november 2008 08:19

Ingen kul dag idag. Men den måste genomlidas. Det är makens farmor på nästan 99 år som gått bort och jag har inte träffat henne särskilt mycket, men begravning är ändå begravning och det blir nog lite jobbigt.


Jag ska försöka åka in och jobba innan begravningen, så att jag inte förlorar så mycket tid när jag är borta.


Hoppas lunchen efter begravningen blir god i alla fall! Och trevlig.


Nu ska jag googla på slipsar, för visst är det väl så att männen ska ha vita slipsar? Eller är det det de inte ska ha?... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards