Alla inlägg under januari 2009

Av Hanna A - 9 januari 2009 08:19

Ibland känns mitt liv som en dålig såpa där jag spelar huvudrollen. Och jag gör det inte särskilt bra. Såpan ser bra ut på pappret, manuset. Men jag följer inte alltid manus. För i manuset får vi alltid ihop livet, vi kommer iväg till skolan i tid och barnen har alltid rena kläder och jämna sockar, och vi har full koll på var väskor, gympapåsar, mössor och vantar är någonstans.

I manuset är barnen lättväckta och behöver inte tjatas på för att gå upp ur sängen och klä på sig, komma ner och äta upp sin frukost.


Men i mitt verkliga liv så är det ett jävla tjat hela tiden. Jag måste ha gott om tid och gott om tålamod när barnen ska väckas! Lirka lite med dem med väldigt snäll och len röst till en början som efter ett tag hårdnar för att till slut hamna nästan i falsett. Men oftast går det riktigt bra på morgnarna nu för tiden! (*peppar peppar*)


Idag kom vi iväg i hyfsad tid, inte god tid, men två av barnen kom i alla fall lagom till skolstarten. Den tredje hade glömt sin gympapåse i hallen. Naturligtvis. AAARRRGGGHHH!!!!

Jag åkte hem och hämtade den och hon fick stå kvar och vänta på mig tills jag kom tillbaka!

Jag fick ett litet sting av dåligt samvete för att hon fick stå där och vänta och komma försent till lektionen, men förhoppningsvis kommer hon ihåg gympapåsen i fortsättningen.

(Förmodligen kommer hon glömma den hundra gånger till, hon är ju min dotter.)


Och när jag ändå suckar över mig själv kan jag berätta att mitt liv ibland känns som en fars. Särskilt om jag har lite bråttom eller bara vill göra saker snabbt (varför göra det långsamt när man kan göra det snabbt?!) Och det är då jag börjar fippla; tappar saker, stöter till saker, går in i saker (dörrar, dörrkarmar, hörnen i bänkar och bord, slår sönder tårna mot stolsben - hur många gånger har jag inte fått stora fula blåmärken som ibland svullnat upp på låren för att jag går in i sänggaveln! Osv, osv, osv) vissa dagar känns det som att jag gör en parodi på Papphammar!!! Och den känslan är inte rolig.


En gång rev jag ner ett microfonstativ från en scen. Jag har vält en fotbollsspelare i papp i en affär. Jag har rivit ner både stora och små skyltar i affärer, jag har rivit ner saker från hyllor i affärer (dock inget ömtåligt!) jag brukar tappa toarullen så att den rullar iväg långt bort (men brukar ha tur att hålla i en bit av pappret iaf, men det har ju hänt att jag tappat både papper och rulle) jag har tappat ut hela kastruller med makaroner i vasken, tappat ut annan mat i vasken också, ska jag ta ut en sak ur ett skåp brukar jag ofta stöta till och riva ner något annat på samma gång.


Och detta är väl ok och händer de flesta någon gång i bland! Och jag hade varit nöjd också, om detta hade hänt Någon Gång Ibland. Men det är ju nästan jämt! Suck...



Sådärja. Nu har det ljusnat ute. Behövde bara fördriva tiden. Det jag skrev om mig själv har inget med verkligheten att göra alls. Bara påhittat. Uppdiktat.



Av Hanna A - 9 januari 2009 07:46

Nu är snart denna hemska vecka slut - skönt!


Ska få iväg barnen nu, och det låter ungefär så här: Ät upp nu. Skynda er nu. Klockan börjar bli mycket! Men ät upp nu då då, sluta prata och ät istället! Vi ska snart gå! Hallå! Sluta prata och ät i stället! Skynda er, vi börjar få bråttom! ... *tjatatjatatjata* 



Av Hanna A - 8 januari 2009 22:33

Nu ska jag gå och lägga mig, har suttit och surfat runt lite. Har fått lite inspiration till att Göra Något Med Mitt Liv. Men jag måste sova på saken innan jag bestämmer mig (ni som känner mig vet att jag har lite lätt beslutsångest...) så därför berättar jag inget nu. Men jag är också värdelös på att ha hemligheter om mig själv så jag kommer nog snart att berätta om mina planer! Men som sagt - måste sova på saken för jag blev lite överraskad själv!


Förkylningen är på bättringsvägen, tack och lov, och jag hoppas att jag snart är frisk!!! Vill ju börja träna ju!


God natt & sov gott! 



Av Hanna A - 8 januari 2009 14:17

Jag

har

tråkigt

...

Skulle vilja städa bort julen, men jag orkar ju inget! Och det är väl lite anledningen till att jag är hemma också.


Äta något kanske?

Synd att min syster inte är hemma ... Hon hade kanske haft lite mat över till mig?


Och ute håller snön på att töa bort... Just nu är det bara fult ute. Lika bra att det är brun/grön/grått än smutsvitt/grått ...


*jättejättegrinig* 

Av Hanna A - 8 januari 2009 11:38

Det var ju inte så svårt att gissa att det var stearin som droppat ner i juicen. Hade jag inte vetat hur det hamnat där hade jag nog dött!


Nu drar varmväder in här. Det töar. Tråkigt. Men då kanske isen försvinner. Det är ju bra ...



Försöker få in en knapp på bloggen men det vill sig inte. Hur i h*****e gör man? Den ska ju inte ligga i ett inlägg utan bland mina länkar. Men hur hur hur???


Personligt


edit: Jag fixade det, helt själv! *nöjd med mig själv*

Av Hanna A - 8 januari 2009 09:04

Jag är fortfarande förkyld, börjar det bli kroniskt? Och hemma såklart.


Men det snöar idag!!! Jippii! 


Fick köra ner maken till centrum i morse så att han skulle hinna med bussen, sen köra barnen till skolan. Det har kommit snö under natten som täcker all is. Himla lurigt för vissa som liksom glömmer bort att det här halt. Sonen hade sagt till maken igår "pappa, nu har du sagt hundra gånger att det är halt ute" suck, typ. Och vem var det sen som trillat på en isfläck och slagit sig?! 


Fy vad många som förmodligen halkar och skadar sig. Men det skulle väl bli mildväder redan idag tror jag. Bra att isen försvinner men så tråkigt att snön inte får vara kvar.


Ska äta lite frukost nu och sen sätta mig och glo ut genom fönstren och bara njuta av utsikten! Jag ÄLSKAR snö! 

Av Hanna A - 7 januari 2009 21:53


Gissa vad jag höll på att få i munnen när jag drack av juicen?


  

Av Hanna A - 7 januari 2009 21:38

Nu blev ni förvånade va?! Rent av chockade! Skulle jag kunna glömma något? Jag?! Nähänänänä finns inte på kartan. Äsch, jag kan sluta, jag lurar ingen ändå.


Jag har såklart glömt min vitlöksdrink idag. Helt och alldeles glömt bort. Trots att citronerna ligger framme i köket och ser läskande gula ut.


Snart kommer maken hem, undrar om jag kommer ihåg att berätta för honom att han ska ringa ett fd kommunalråd (jo, han presenterade sig så till och med, när det begav sig - när han var kommunalråd alltså, han presenterar sig inte längre som före detta ... så jag blir så full i skratt varje gång han ringer, han låter sååå högtidlig och lite fiiiin! Men han är väldigt trevlig. Av den äldre stammen, eller vad man nu säger) 


Oj, nu kommer maken, bäst jag är beredd att påminna honom! (Jag har nämligen glömt förr, att berätta att den här herren har ringt *skäms*)


Och så ska jag komma ihåg att dricka vitlök med citron. Mmmmmm.... Kan inte vin funka lika bra som whisky sägs göra? *ska kanske testa?* 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards