Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Barnen

Av Hanna A - 12 november 2008 22:43

Måste skriva något positivt om mina barn också! Jag är väldigt bra på att skriva när det är något jobbigt, så ni kanske tror att mina barn bara är skitungar hela tiden! Så är det ju inte riktigt...


Idag kom de hem klockan 18. De skulle gått hem kl 16.15 som de ALLTID gör på onsdagar. Om inte vi ringer och säger något annat! (Detta har vi meddelat fritids sååå många gånger!) Och ändå skiter det sig. Ja ja. Hur som helst. Barnen blev hemringda av min svåger vid halv sex. Syrran började undra när de skulle komma..... Jag var ju och tränade, maken var i Danmark och barnen skulle hem till sin moster.


Bara det att ingen sa till dem att gå hem.


Jag ringer klockan 18 och meddelar att jag är på väg hem, kommer komma hem säga hej, lämna min träningsväska och gå in till min syster. Då säger M att de precis kommit hem... Eh va ??!!


För att göra lång historia kort:


De har precis ätit när jag kom hem 18.30 och jag ber dem ta på pyjamas och borsta tänderna och sen får de titta på tv.


Kl 20 springer jag hem för att säga åt dem att lägga sig och det gör de utan protest! Vi säger godnatt, och jag går tillbaka för att fika och prata lite strunt med tjejkompisarna! Hur trevligt som helst.


Klockan 21 går jag in till mig, lagom för att kolla att barnen verkligen sover (vilket de måste innan maken kommer hem, jag klagar alltid på honom om han låter dem vara vakna för länge... då kan jag ju inte vara sämre själv! Hihi)


Då ligger de och snusar som tre små grisar! Mina gullungar!

Mina små smutsiga gullungar!

Måste komma ihåg att duscha dem i morgon.

Barn ska inte lukta smuts, och det gör mina snart...


Nu sängen! Jag är så trött att synen slutat fungera... mer än vanligt alltså.


God natt och sov gott!  

 
 
Ingen bild

M.

12 november 2008 23:18

Det är såna små gnisselfria pauser i livet som kan lyfta en skyhögt! Ibland går det som på räls. Du har förmågan att se dom små sakerna och glädjas åt det. Många märker inte sånt!

Jag tycker att du verkar vara en väldigt positiv människa. Jag kan inte påstå att jag tror att det bara är jobbigt hos dig. För när du skriver om det jobbiga finns där alltid en glimt av distans. Jag uppfattar dig som en positiv människa. Tänk, att ha en så positiv och aktiv mamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards