Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Nähä. Dagens Ful-outfit och lite drömmar

Av Hanna A - 23 november 2008 11:41

Om jag skulle ta på mig kläder i stället för min tråkiga sovtröja och jazzbyxor som jag lullar omkring i och sätta på mig lite smink så jag kan komma mig iväg till Allum?


Nu har jag ingen lust att åka, som vanligt. Men jag har lovat M att kolla på kängor till henne och hon ser fram emot detta... BR lockar iof minst lika mycket och jag har råkat lova att vi ska gå in och kolla en snabbis... JAGHATARBRSÅMYCKET. Hemsk affär.


Och gardiner. Det är kul. Särskilt om jag hittar några! 

Men varför är det så svårt att få ändan ur soffan? Hade jag varit tjock hade jag kunnat skylla på tyngdlagen. Men nu är jag inte tjock. Utan bara lat och bekväm. Eller livsnjutare kanske?!  Jag sitter ju mycket hellre i min sköna soffa och njuter av mitt kaffe än åker till jobbiga Allum och trängs med folk... 


Men livet måste tydligen innehålla en del måsten också. Det kan tydligen inte bara innehålla njutning.

Något är fel. Fundamentalt fel! Förbjud alla tråkiga måsten.

Placera mig på en söderhavsö med skön musik, god mat, goda viner och läskande drinkar och en cigarett i ett munstycke! Och en hel hoper snygga killar som passar upp mig!

Låt mig sen sitta där och slappa några veckor - inget: Mamma, vad blir det för middag? Mamma, får jag göra det och det. Mamma, när börjar Bolibompa. Mamma, får jag ta ett kex? Mamma, jag vill inte gå till skolan. Mamma, M sa si eller så. Mamma, A retar mig. Mamma, G tog min bok. Mamma, A sa ett fult ord till mig. Eller: Älskling, kan du göra det och det. Älskling, var har du gjort av det och det. Älskling, nu fick jag slänga gammal mat igen. Älskling, har du möjlighet att fixa det och det, nej jag kommer inte hem jag har möte, men det har jag ju sagt till dig... Gaaah! Så mycket måsten.


.... och när jag sen kommer tillbaka hem är jag pigg och fräsch! Och fylld med energi! Och massor av tålamod!


*drömmer...* 

 
 
Ingen bild

Catrin

23 november 2008 15:11

Ja, BR är verkligen en hemsk affär...måste vara för dålig konkurrens på inom leksaker, men jag hoppas att Ni fick tag på ett par skor, och att du oxå kan bjuta lite av besöket i eftermiddag. Själv skall jag äta lite frukost:-)
Kram

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 november 2008 17:58

Visst är det skönt att gå hemma och skrota och slippa klä upp sig och slippa trängas med folk??? Jag håller med dig. Men ibland måste man ändå ut och handla eller göra annat utanför hemmets trygga bo.

Ha en bra kväll
KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

24 november 2008 18:56

Hej där! Jag var och snurrade i Allum idag, letade efter ett par vinterskor till mellantjejen., MEN det fanns inga i hennes storlek så det fick bli ett besök i Lerum på vägen hem (där fanns det som tur var skor i hennes storlek.

http://www.3barnsmamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards