Alla inlägg under september 2008

Av Hanna A - 8 september 2008 15:26

Och jag är fortfarande förkyld. Jag intalade mig nyss att jag mår mycket bättre nu och att jag förmodligen kan gå och jobba i morgon - vill ju ändå försöka göra ett gott jobb, helst när det är tisdag och jag jobbar kväll... Ja och det kan vara rätt skönt om det är lugnt.

Och helst om jag har sällskap : )


Men det är bara att inse, jag är inte frisk på långa vägar. Just nu börjar jag bli lite orolig för lördagen, för jag känner mig grymt taggad - jag är så sugen på att tävla! När gjorde jag det senast?! Ha! Förra lördagen på A:s 40-årsfest! Och jag vann! Det har jag inte berättat, men jag vann!!!  Både tävlingsmomentet (ok, vi var ett lag så jag var ju inte ensam vinnare) och frågesporten vid middagen - jag kom på överlägset flest städer på K. Eller var det O? Nej, K definitivt, för några tyckte inte att Knivsta och Kista var städer! Och ändå, trots att jag fick stryka dem (jag vet ju att de inte är städer men va sjutton!), hade jag otroligt många fler städer än alla andra *sååå mallig*


Åter till lördag. Orolig. Och orolig över att fira mig ner med ett rep från en bro, ner i en kanot! Hur stadig är en kanot?! Det är ingen fråga för övrigt. Det är ju som gjort för att kanoten ska kantra och vi bägge trilla i vattnet, och hur bra är det när man precis varit förkyld?! 


Läste om grottan också. Man behöver pannlampa när man kryper (kryper!) igenom (igenom!) grottan. Over my dead body. En enda spindel och jag får panik och slår huvudet i stenen och dör.

Och man deltar "på egen risk". Det säger ju en del om tävlingen.


Nu ska jag gå och sätta på kaffe och tänka trevliga tankar! 


Av Hanna A - 8 september 2008 15:10

A, min rumskompis från jobbet ringde för en stund sen och muntrade upp mig! Nu minns jag inte riktigt vad som var så roligt men jag minns att jag skrattade så jag fick tårar i ögonen. Jo nu minns jag! Hon berättade att hon ställt in en såstermos i skåpet, med sås i, och glömt bort den! *skrattar högt för mig själv*


Detta apropå min glömda gryta...  Såå skönt att höra att andra kan göra konstiga saker också.


Jag får gå och göra mig ett par mackor till... hur kan jag bli så hungrig när jag inte gör annat än sitter i soffan? Ok, jag duschade för en stund sen, men det var rätt så stillsamt...

*går och fixar nåt ätbart* 

Av Hanna A - 8 september 2008 11:49

Vet inte riktigt hur jag mår idag... Helt klart är att jag inte är sämre iaf! Men jag känner mig något bättre än igår... Ska ta mig en ordentlig vitlöksblöta sen. Nu ska jag bli frisk!


Men det är klart, att sitta i soffan med datorn i knät är ju inte särskilt ansträngande men om jag skulle dra fram dammsugaren, eller ta mig en raskt promenad, då skulle jag ganska snart bli en svag liten fläck. 


Jag känner ju att jag har en förkylning i kroppen, men nu tycker jag att jag varit risig tillräckligt länge. Sis känner av kill i sin hals idag... Och det är ju inte konstigt, med tanke på att hennes sambo varit förkyld liksom hennes två små killar. Och så har hon ju umgåtts med mig också.

*atjooooo*  jag nyser så rutorna skallrar! Igår hoppade familjen högt varje gång jag nös - jättekul : ) 

Av Hanna A - 8 september 2008 09:23

Läste Sorans blogg och halkade in på kommentarerna och jösses! JÖSSES säger jag. Hur orkar folk?


Okej att jag är stavningspolis så det bara skvätter om det, men hålla på i någons bloggkommentarer!


Om någon nu missat hans blogg kan jag tipsa: Gå till förstasidan, gå in under populäraste bloggarna och där finns han på tredje plats! Voilá (stavade jag det rätt nu tro?) 

Av Hanna A - 8 september 2008 07:39

Det känns faktiskt som att min förkylning i alla fall inte har blivit sämre idag! Annars har jag vaknat varje morgon och känt att jag mått sämre än dagen innan. 

Vitlöksgroggarnas förtjänst tro?


Men jag är inte tillräckligt pigg för att åka och jobba och frågan är om jag är det i morgon heller? Får se hur dagen artar sig.


Idag har jag hällt i mig drygt en halv dl Aloe Vera-juice och om en stund blir det frukost. Undrar om jag ska duscha innan frukost eller efter. Om jag berättade för er hur många dagar det var sen jag duschade senast skulle ni stänga av era datorer och inte komma tillbaka förrän tidigast i morgon...

  

Av Hanna A - 7 september 2008 22:00

Huvudet känns stort och näsan känns ännu större - jag känner mig snygg med andra ord!...


Jag ska gå och lägga mig nu och hoppas att jag är frisk i morgon. Med största sannolikhet blir jag hemma i morgon, som det känns nu och jag tror väl inte att jag ska vakna i morgon bitti och känna mig helt frisk och pigg och fräsch. Även om jag önskar att jag gjorde det! Men under sker rätt sällan ändå...


Får nog ta en hemmadag i morgon och hoppas att jag är kry på tisdag i stället.


God natt säger jag, och sov gott! 

Av Hanna A - 7 september 2008 20:46

Mer vitlök den här gången, inte särskilt gott men förmodligen och förhoppningsvis mycket välgörande!


Som jag känner mig nu blir jag hemma i morgon vilket känns rätt tråkigt faktiskt. Faktiskt! För det har blivit aningens bättre på jobbet. Faktiskt!

Och det är tack vare mina goa rumskompisar, mina inmates : )


Maken hoppas att vi ska dricka whiskey snart, men jag vet inte alltså... Det vänder sig i magen vid tanken. Och det beror delvis på att magen inte vill ha mer vatten med vitlök och citron, som jag häller i mig...


Men  *jävlar i mig*  jag ska bli frisk och det snabbt som bara den!  

Av Hanna A - 7 september 2008 18:40

Hittade min gjutjärnsgryta i kylen jippie! Men... jag hade ställt den i en av grönsakslådorna... hm ? ... och jag vet inte om jag borde berätta det här, men jag gör det ändå: 


Det var gammal mat i den.

Jag kunde urskilja fullkornsbulgur och det var länge sen vi åt det nu... Och över det ett lager av vitt fluff. Blandat med några gröna ludna fläckar. Usch vad äckligt.  Nu står den med vatten och diskmedel i sig och jag lär discinficera (orkar inte kolla stavning!) den innan den används igen.   


Vad är det för fel på mig? Och var,   V A R   är min good damn hushållerska???


P har ännu inte frågat varför grytan står där full med vatten, med tanke på att vi inte ätit något grytaktigt på ett tag, men han är van vid konstiga saker...  


Och bara för att jag ställt grytan i grönsakslådan och glömt bort den betyder väl inte det att det är mitt fel att det börjat mögla i den? Vem som helst kan väl kolla igenom alla skrymslen i kylen?  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards