Alla inlägg under september 2008

Av Hanna A - 7 september 2008 12:16

..men jag väntar fortfarande! 

Nu har jag dessutom en kopp kamomill-te bredvid mig, på tal om sådant som inte är så gott...


Men nu jäklar ska förkylningen vika hädan!


Mikan, hur ofta kan man dricka groggen? 

Av Hanna A - 7 september 2008 11:57


Vilken äcklig grogg! Och vilken hemsk eftersmak. Men nu förväntar jag mig att bli frisk vilken minut som helst!

*väntar... väntar...* 

Av Hanna A - 7 september 2008 11:00

Om någon är nyfiken på vad det är jag ska göra på lördag (om jag nu någonsin blir av med min förkylning vill säga)


Femmans multisport 



Av Hanna A - 7 september 2008 10:30

Förkylningen går inte över, den stannar inte ens av utan den tilltar istället i styrka, sakta men säkert...


Men idag blir det till att ta Mikans vitlöksgrogg och se om jag kan skrämma bort bacillerna.

Lotta och jag skulle ju paddlat oss i storform idag  : / 

Det är sex dagar kvar till multisporttävlingen och jag är dålig... Känns sådär. 

Vår enda tröst är att någon i alla de andra lagen (av de vi känner alltså) också är förkyld eller sjuk.


Av Hanna A - 6 september 2008 22:27

Om en vecka är det dags för multisport och jag blir bara mer och mer förkyld för varje dag som går. F. A. N. 

Så paddla kanot blir det inte i morgon för min del... För under brukar inte ske. 

Frågan är om jag kommer må bra på måndag?

Just nu känns det tveksamt. 

Jag orkade inte äta många kräftor förut, men de var gudomligt goda de jag åt!

Vin har de inte blivit stora mängder av heller. Ett glas lite drygt. Men inte ens det orkar jag dricka.

Jag har halvlegat i soffan och tryckt i mig äckligt godis.

Just nu kollar vi på Pirates of the Caribien (stavas?). Vi har sett den förut och den är väl inte jättebra förutom ett och annat vackert ansikte att njuta av! Men nu struntar jag nog i det och går och lägger mig. I natt kommer jag (förhoppningsvis) att sova jättegott!

zzzZZZzzz 

Av Hanna A - 6 september 2008 19:52

På väg ut från Zara sprang jag på ett par andra svarta långbyxor (billiga även de) och köpte dem men orkade inte prova utan gjorde det när jag kom hem. Och gud vilka trånga byxor! Fick kämpa för att få upp dem och när jag väl fått det gick det inte att dra upp gylfen! Suck! Men det är nog så att man får vad man betalar för.


Vi gick ner till Åhléns istället, struntade i kaffe eftersom Espresso House hade stängt både på NK och i Arkaden. 

På Åhléns köpte jag ett gäng svarta ramar med vit passepartout, till mina foton som jag ännu inte skrivit ut, som ska hänga i hallen uppe.


Jag tänkte slå till med att köpa ett prova på-kit från ID Bare Minerals eller vad det heter, men de hade inte min färg (blek). I det här paketet får man tre eller fyra olika puder och tre olika borstar och bara borstarna kostar några hundralappar styck!

Jag har testat deras puder och tycker att det verkar bra. Får väl se om jag har råd att gå dit och shoppa på fredag efter mitt tandläkarbesök...


Nu ska vi äta egna kräftor P och jag, ska bli gott fast jag vill helst bara inta halvliggande läge (ungefär som jag har nu) och lite lojt stoppa in godsaker i munnen och då och då föra mitt vinglas dit också. Orkar inte sitta med rak rygg på en stol. Än mindre skala kräftor!

Jag är nämligen dunderförkyld och jag skulle inte bli förvånad om det är feber på gång också. *fuuula ord*

Men ikväll blir det nog vitlöksgroggen! Maken får ta en klämma över näsan eller låna någon av barnens sängar. 


Av Hanna A - 6 september 2008 19:11

Vi åkte till Mio och kom dit ca tjugo i fyra. Vi skyndade oss upp för att kika på skåpet vi sett men det kommer inte till butik förrän i början av oktober! Typiskt.


Gick en trappa ner för att köpa krokar och titta på inredningsgrejerna. Finns mycket fint men också mycket fult! Det känns som att den nya trenden är sofistikerad kitsch..? Jag hittade fyra krokar till badrummet och var nära att köpa ett gäng blockljus, igen. Jag hejdade mig och lovade mig själv att få lov att köpa nya ljus - så fort jag börjar förbruka några av alla jag har hemma.


När Mio stängde hade jag inte shoppat färdigt (fyra krokar är inget att hänga i granen) så vi åkte in till stan. Tänkte gå och ta en fika på Espresso House men de hann stänga, jag slank in på Zara för första gången (om man inte räknar den gången jag genade genom butiken i Arkaden för att undvika en folksamling) och där inne hittade jag ett par snygga svarta och billiga byxor som var jättesnygga och perfekt längd på! Men, så klart, de satt inte helt bra över baken... Varför skulle de?! *suck*


Men så hittade jag en jättesnygg kappa eller vad man kan kalla det. Ser ut som en ljus pläd som man hänger över axlarna fast med ärmar, men inga knappar eller dragkedja fram utan bara en massa extra tyg... Inte lätt att förklara. Får se om jag orkar ta en bild och lägga upp kanske.


Av Hanna A - 6 september 2008 15:06

Maken kom nyss hem. Han står i duschen nu och vi ska snart till Mio. Fast de stänger om 53 minuter - frågan är om vi hinner?


Kanske ska stanna hemma och fika i stället och åka i morgon? Fast då kommer kanske barnen hem mitt på dagen... *beslutsångest*


Ikväll blir det kräftor! Våra egna jättegoda insjökräftor!


Måste nog byta om nu för det blir nog Mio i alla fall. Och kanske en fika på stan?

När stänger NK idag? Och Åhléns?

*shoppa* : )


Japp definitivt byta om nu! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards